Főoldal Cikkek JÓGA A GYERMEKÁGYAS IDŐSZAKRA POSTNATAL JÓGA -szülés utáni...

JÓGA A GYERMEKÁGYAS IDŐSZAKRA POSTNATAL JÓGA -szülés utáni első hat hét jógája-

JÓGA  A  GYERMEKÁGYAS  IDŐSZAKRA
POSTNATAL JÓGA  -szülés utáni első hat hét jógája-

Miért fontos a jóga?  – főleg ebben a változásokkal teli időszakban?
Ha kismamaként, vagy akár előtte volt alkalma bárkinek is  kipróbálni a jóga jótékony hatásait, valószínűleg könnyedén tud Önmaga is válaszolni e kérdésre.
Iyengar Mester gondolatát említve:
“A jóga értékét nem lehet szavakban kifejezni – meg kell tapasztalni.”

Még jóval a szülés és a fogantatás előtt kerültem közelebb a jóga gyakorlataihoz, ászanákhoz légzőgyakorlatokhoz, mély tapasztalattal rendelkező tanárok által. Már akkor bizonyossá vált számomra, hogy erre nekem, és valószínűleg sok embernek szüksége van. Kismamaként tovább erősödött a hitem, hogy  a várandósság ne terhességgé váljon, jótékonyan alkalmazható ebben az időszakban is a jóga. Majd később a megszületett babámmal is örvendezve vártam, hogy betöltse a kívánt hat hetes kort, hogy újra csoportos foglalkozásra járhassunk és szakértő tanár irányítása mellett jógázhassunk.

De ott volt az a bizonyos hat hét – elveszetten. Tele testi-lelki problémákkal, egyedül.

Két pici gyermekkel döntötten úgy hogy elindulok mélyebben tanulmányozni e fontos, és hasznos technikákat.
Hatha jóga, kismamajóga, baba-mamajóga, és gerincterápiás képzéseken vettem részt, majd az oklevelek megszerzésével belevetettem magam a tanításba, így tanulva tovább a gyakorlatban tanítványaimtól 🙂

És felmerült az igény bennük is. és bennem is a születés-szülés utáni első hat hét megsegítésére.

Eleinte személyes látogatást tettem a megszületett baba otthonában, segítve az édesanyát a gyakorlatokkal. Időmet és energiámat adva karma jógaként.
Mára csoportos foglakozások keretében tanítom meg, még a kismamaságuk idején.

Hogy tudatosan készülhessenek a mamák, íme néhány jó tanács :

Az édesanya a szülés utáni első napokban, hetekben teljes pihenéssel segítse szervezete regenerálódását. Így lelkileg is felkészültebb lesz az új élethelyzetekre feladatokra.
Szánjon időt saját magára és babájára feledve kicsit a háztartás gondjait.
A babával való törődés eleinte 24 órás szolgálat, ebben az időszakban semmiképp se terheljék túl magukat az édesanyák kevésbé lényeges feladatokkal. Jól esik ilyenkor a támogató segítség, családtagoktól, barátoktól, szomszédoktól 🙂 Meleg étel elkészítése, a vasalás. a bevásárlás stb. mind megtörténhet más segítő kezek által.

A női szervezet, a hasfal, a méh, a belső szervek regenerációja az első 6 hétben a történik a legintenzívebben, Amennyiben az édesanya vízszintes testhelyzetben tölti ideje nagy részét – gyermekágy- gyermekével az ágyban.
Ezért a gyakorlatokat is így állítottuk össze.

Relaxáció, nyújtó gyakorlatok, néhány perc jógázás jól esik a mamáknak, akár jógázott már a szülés előtt, akár nem. Könnyedén megtanulható, önállóan kivitelezhető gyakorlatok, percek alatt felfrissítik, pihentetik az édesanyát (édesapát is), hogy az izmok újra rugalmasak legyenek.
A gyakorlatok nehézsége a szülés körülményeitől függ. Császármetszés után kérje ki a szülésorvos tanácsát, mikor kezdhet újra jógázni.. de leginkább önmagára hallgasson, mi az ami jólesik. Fokozatosan nehezítjük a gyakorlatokat.
A gerinc a medence alapi izmok, a méh regenerációján van a hangsúly az első 6 hétben. A légzőgyakorlatok és relaxációs technikák igen jó hatással van babára – mamára – papára is!

Lehrreich Márti
jógatanár és két kisgyermek édesanyja
+36-30/309-11-66

– Hatha jóga a fogantatástól minden korosztálynak, minden egészségi állapotban!
– kismamajóga,
– postnatal jóga,
– baba-mama jóga,
– könnyű jóga, idősebbeknek, vagy betegség esetén!
– Magánórák
– Satkarma gyakolás!

Ezeket is nézd meg!

Nincs hozzászólás

Van véleményed? Ne tartsd magadban!